BALUMA,
Moje Konto  |  Koszyk koszyk  |  Zamówienie
ZNAJDŹ PRODUKT:

Wyszukiwanie zaawansowane

Email: info@baluma.pl
Tel.: +48 515 717 997
PN-PT – 9:00-17:00, SB – 09:00-16:00
O nas Rowery Ramy Koła Części Współpraca B2B BLOG
jQuery Carousel

Dlaczego nowy retro rower jest lepszy niż stary.

rower single speed Dla wielu osób odnawianie i odrestaurowanie starego roweru to wręcz kult. Sami też jaramy się starymi retro szosówkami i hobbystycznie je odnawiamy. Niestety oprócz walorów czysto kolekcjonerskich, jeżdżenia na rowerze, który ma swoja długą historię oraz niepowtarzalny wygląd - to jest wszystko co można wymienić w plusach.
- wiele retro szosówek jest zardzewiałych od środka, wiec często po odnowieniu starego roweru i wydaniu w jego odnowienie często niemałych pieniędzy ostatecznie okazuje się, że można by było zrobić nowy retro rower. Przykładowo już nawet przy pierwszej jeździe próbnej i większym przeciążaniu rama pęka. No niestety - zużycie materiału prędzej czy później musi nastąpić. Nie dość, że nie mamy roweru to musimy szukać nowej ramy. Pieniądze zostały wydane, a czas stracony.

rower ostre koło- przy odnawianiu retro roweru (zresztą podobnie jak z odrestaurowaniem wszystkich starych rzeczy) jest dużo roboty i troszeczkę „problemów” . Stare retro rowery często posiadają części które są niestandardowe jak na obecne czasy i nie da się do nich znaleźć części zamiennych – po prostu nie są już produkowane bo technologia wyszła z użytku bądź w ogóle się nie sprawdziła i z niej zrezygnowano. Dlatego istnieje możliwość tylko regeneracji tych niestandardowych lub jeżeli już nawet znajdziemy odpowiedni zamienne części to niejednokrotnie są tak marnej jakości i tylko imitują cześć wyprodukowaną kilkadziesiąt lat temu. Teoretycznie rower może mieć gwarancje 100 procent sprawności, ale co z tego jak po kilku kilometrach później takie części - jak to się mówi - „rozlatują się od samego patrzenia” i znów czeka nas serwis.
- często odnowienie w 100 procentach roweru by był zgodny z oryginałem jest wręcz niemożliwe lub prawie niewykonalne (a regeneracja nie jest możliwa z powodu nadmiernego zużycia). Oczywiście jeżeli dane będzie nam znaleźć gdzieś odpowiednią jakościowo część zamienną w bardzo dobrym stanie to będzie ona kosztowała majątek. Odnawianie retro rowerów stało się wiec hobby dla bardzo majętnych osób.

rower single speed- Jazda na wielu retro modelach jest bardzo mało płynna i bezpieczna, ponieważ korzystają ze starodawnych rozwiązań np. korby na klin czy bardzo słabej jakości hamulców szczękowych czy przerzutek, które często pełnią jedynie funkcję ozdobną.
Ja już wcześniej pisałem: to nie jest tak, że nie lubimy starych rowerów. Po prostu trzeba je kochać ponad życie by znosić ich częste kaprysy. To samo odnosi się do ich budowy. Odnawiając taki rower ciężko wskazać klientowi: kiedy odnowienie zostanie wykonane, ile będzie kosztowało czy jakie części zostaną wymienione lub odrestaurowane tak naprawdę jeżeli nie miało się już wcześniej doświadczenia z tym konkretnym modelem. Nigdy nie wiadomo co stanie nam na przeszkodzie, np. czy rower nie posiada wad które dyskryminują konkretną część z odrestaurowania - niektórych wad nie da się stwierdzić nie rozbierając całego roweru do zera i składając go spowrotem.

rower ostre kołoNatomiast z miłości do starych rowerów postanowiliśmy stawić temu czoła i ogarnęliśmy patent jak zbudować całkowicie nowy retro rower, który nie będzie miał w sobie ukrytych niespodzianek.
- Ramy których używamy do budowy rowerów są całkowicie nowe, wiec o przygodach z tym ze rama może być już u kresu swojej żywotności nie może być mowy. Rama całkowicie nowa przetrwa z tobą następne około 40 lat.
- Ramy, wymiary i części do tego rodzaju ram są już przygotowane na o wiele nowsze standardy. Dzięki temu możemy mieć retro rower na super jakości nowych częściach i dodatkowo mieć wpływ na dobór część - niewielki bo retro rowery to temat niszowy, ale jednak jakiś.
- Rower wygląda retro, ale śmiga nawet o wiele lepiej niż na nowoczesnych konstrukcjach, wszystko to oczywiście kwestia kluczowych dla rowerów części mechanicznych – tutaj warto postawić na dobrą jakość.

Ceny retro rowerów szytych na miarę w Baluma Bike zaczynają się od 2500 zł co jest porównywalne do kosztu pełnego odrestaurowania starego roweru. Dlatego zastanówcie się sami co będzie dla was korzystniejsze.

autor: Łukasz Szczęsny
Regulamin
RODO
Dostawa i płatność
Dane kontaktowe
email: info@baluma.pl
kom: +48 515 717 997
Sledź nas: